Isnin, 11 Disember 2017

Selepas direman Jamal masih tanya bila Zaid nak ditangkap

 
 Selepas direman Jamal masih tanya bila Zaid nak ditangkap



Pengerusi Gabungan NGO 1Malaysia Datuk Seri Jamal Md Yunos hari ini dibebaskan selepas ditahan reman selama dua hari bagi membantu siasatan polis.

Beliau yang dibebaskan pada jam 1.20 petang tadi dilihat keluar dari Ibupejabat Polis Daerah (IPD) Dang Wangi dengan diringi beberapa rakan NGO dan peguamnya.

Jamal ketika menemui media sejurus dibebaskan, melahirkan rasa dukacitanya kerana ketika beliau berada di lokap tiada tindakan diambil pihak polis terhadap ahli DAP Datuk Zaid Ibrahim.

“Dua hari di dalam dan saya keluar hari ni pun, saya dapat tahu Zaid masih belum diambil tindakan dan ini perkara mendukacitakan.

“Saya tidak tahulah apa yang sepatutnya dilakukan lagi,” ujarnya.

Beliau yang dibebaskan atas jaminan polis hari ini memberitahu mengalami masalah sakit di bahagian belakang badan.

“Saya sudah maklumkan kepada pegawai siasatan, saya ada masalah urat belikat di belakang.

“Saya sudah minta kebenaran dari pihak majistret yang membenarkan dibawa masuk tilam tetapi sehingga semalam saya tidak dapat tilam.

“Pagi tadi saya mengalami pitam seketika dan pihak polis mahu bawa saya ke hospital tetapi saya fikir tidak perlu disebabkan reman saya sudah berakhir hari ini.

Tiada ulasan: