Khamis, 31 Mei 2012

BUTITIT, DAJJAL AKHIR ZAMAN DI MALAYSIA?





   
Saudara Pengarang,

SAYA, Mohd Ansar Bin Maidin, Maykad bernombor 620617-12-5063 tampil membuat  penafian Bahagian 1 berhubung kenyatan yang dibuat oleh Butitit Poimposik yang bertajuk 'DPPIM Beri Suaka Kepada Penjenayah India?' yang telah dipaparkan di Sabahkini.net.

Sesunguhnya, dengan nama Allah Yang Maha Agung dan Besar, saya menyatakan semua tuduhan Butitit adalah fitnah semata-mata kerana membuat tuduhan tanpa bukti yang melampaui keraguan munasabah.
Saya tidak ingin bercerita panjang lebar, tetapi dengan ini mencabar Butitit membuat laporan polis tentang perkara yang difitnahkannya. Jika Butritit 'anak lelaki' yang sejati, saya akan tunggu beliau membuat laporan polis dalam tempoh 24 jam selepas penafian saya ini tersiar di Sabahkini.net.

Untuk makluman pembaca, saya bukan sahaja difitnah membuat IC orang yang telah mati, malah saya dituduh kaki botol, kaki perempuan, kaki sihir dan kaki dadah. Saya membuat kenyataan ini dengan penuh kesedihan dan keperittan dalam hati, sampai begini engkau Butitit memfitnah saya. Apa salah saya kepada anda? Saya anggap ini ujian Allah ke atas hambanya yang disayangi.

Saya bersumpah di atas nama agama saya iaitu Islam bahawa pasport itu bukan kepunyaan saya. Jika saya tipu, biar saya terima azab daripada Tuhan yang Maha Esa. Jika Butitit yang tipu, beliau akan merana sepanjang hidup kerana sesungguhnya fitnah itu lebih kejam daripada membunuh di sisi Islam. Nampak sangat gambar itu seolah-oleh ditampal. Malah, saya juga tidak pernah bekerja di Riyad sama sekali.

Saya sudah berbelas tahun memiliki kedai sendiri di Inanam, Sabah. Bagaimana saya boleh bekerja di Kedai Basir, Restoran Al-Madinah yang baru dibuka sekitar 7 tahun yang lepas?

Saya mencabar agar Butitit buktikan bahawa saya pernah berurusan di JPN Beaufort dan membuktikan pernah tinggal dengan seorang yang bernama Hj Maidin di situ.

Saya meminta pembaca yang terpengaruh dengan fitnah akhir zaman seperti ini tampil ke kedai-kedai saya untuk memeriksa adakah tidak saya memelihara toyol dan sebagainya di situ.

Saya juga mencabar Butitit tampil dengan gambar saya berzina yang didakwanya. Buktikan dan buatlah laporan polis dan berikan gambar saya berzina kepada mereka. Ayuh polis, tangkap saya jika ada gambar saya berzina seperti didakwanya?

Saya sangat teringin untuk berjumpa dengan Butitit ini. Tahukah anda kenapa? Pada tahun lepas, kereta saya telah dipecah masuk di Masjid Bandaraya Kota Kinabalu dan saya kehilangan satu kamera termasuk 'memory' kad yang mengandungi banyak gambar saya serta wang dan telefon bimbit saya.

Apabila saya melihat gambar yang dipaparkan dalam artikel Butitit, saya tahu gambar itu datangnya daripada memory kamera saya. Saya ada bukti kukuh dan saksi di tempat kejadian. Ternyata Butitik melakukan jenayah ini semata-mata untuk mencuri gambar saya. Gambar ini hanya ada dalam kamera tersebut.

Saya sama sekali tidak terlibat dalam membuat IC projek di Sabah. Saya bersedia di soal siasat oleh pihak berkuasa pada bila-bila masa sahaja. Butitit mungkin dengki kerana saya membuka kedai di Api-Api. Beliau tidak ada modal lain dan bersahaja mengunakan teknik fitnah yang telah lapuk.

Wahai Butitit! fikirkan sesuatu yang logik sedikit jika mahu memfitnah orang yang tidak berdosa seperti saya. Mana anda simpan otak anda? Balai Polis Penampang ada simpanan rekod saya ganggu wanita? Saya akan meminta kenyataan polis di balai berkenaan. Kalau tiada, saya akan membuat satu majlis bacaan doa dan kenduri khas agar anda tertangkap dengan kuasa ALLAH kerana memfitnah ramai orang sesuka hati. Tidak ada salah kami berdoa agar dapat menumpaskan 'Dajjal Akhir Zaman' seperti ini. Saya juga akan tampil dengan bukti di bahagian kedua nanti.

Masej khas kepada Sabahkini.net, saya berharap Sabahkini.net bersikap lebih matang dalam menyiarkan artikel. Bagaimana Sabahkini.net boleh menyiarkan gambar yang mengaibkan orang? Di mana sikap bertanggungjawab Sabahkini.net sebagai wartawan? Inikah budaya wartawan dan sumber media alaf baru?

Sabahkini menjadi portal berita yang sangat penting kepada Sabah. Tidak ada sikap professional langsung Sabahkini.net dalam menyiarkan artikel yang begitu bersahaja menfitnah orang. Adakah Sabahkini.net mahu menanggung dosa beribu pembaca yang tertipu dengan fitnah jahat golongan ini?

Tidak ada bukti langsung, nampak sangat tuduh orang itu ini, guna nama samaran, tidak ada sumber dari mana datangnya Butitit ini dan bagaimana Sabahkini.net sanggup menyiarkan berita seperti ini tanpa ditapis?

Jangalah kita hidangkan masyarakat dengan berita palsu dan fitnah. Bala besar menanti pemfitnah. Apapun tahniah kepada Sabahkini.net yang memberi ruang kepada Butitit untuk fitnah saya.

Jika Sabahkini.net tidak membuang artikel fitnah itu secepat mungkin, maka sia- sialah semuanya. Sabahkini.net dan Butitit bersedia menerima azab Tuhan. Saya serah dan bertawakal kepada ALLAH. Saya bersumpah dan sedia menghadapi semua pihak berkuasa dalam hal ini. Saya jemput semua pembaca yang pernah melihat saya mengangu wanita, minum arak, ambil dadah, zina dan sebagainya tampil membuat laporan polis. Saya sedia menghadapinya jika benar.

Butitit, saya cabar kamu tampil dam membuat laporan polis dengan membawa salinan pasport itu. Saya akan tunduk jika pihak berkuasa katakan bahawa itu pasport saya dan saya berani serahkan semula IC saya jika ianya terbukti.

Saya anak lelaki, saya lahir kepada satu ibu bapa, saya cabar kamu wahai Butitit, ayuh turun ke jalan sebenar. Jika kamu berani berselindung di sebalik Sabahkini.net, adakah kamu berani tampil membuat laporan polis?

Sejak kebelakangan ini, Sabahkini.net sarat dengan kandungan cerita India Muslim yang membuat salah dan jenayah kononnya. Ini semua pastinya kerja Butitit. Saya mahu failkan kes dan menyaman Butitit. Fitnah seperti ini tidak akan menjadikan saya apa-apa. Saya berpegang teguh pada ajaran dan saya serah semuanya kepada ALLAH.S aya ada pertolongan ALLAH kerana saya melaksanakan syariat Islam.

Namun, fitnah seperti ini tidak harus diberi jalan. Butitit adalah Pengikut Dajjal. Saya cabar kamu saman saya dengan kenyatan ini. Saya rasa Dajjal sudah muncul. Dajjal ini memulakan kerjanya dengan menfitnah kaum India Muslim di Sabah.

Nantikan sahaja Bahagian 2 kenyataan saya ini. Saya akan tampil dengan membawa bukti pasport ini siapa punya sebenarnya. Saya juga meminta semua rakan kongsi seperti didakwa membuat kenyataan polis dan meminta kenyataan pemilik Restoran Madinah Beaufort, JPN Beaufort, Jabatan Imigresen dan lain lain.

Dajjal Butitit harus menerima padahnya menfitnah orang. Orang beriman sentiasa menang di sisi Allah. Insya-Allah, kita berjumpa di Mahkamah Undang-Undang atau berjumpa di Mahkamah Allah di Padang Mahsyar.

Akhir sekali, ayuh pembaca sekalian, jangan kita berfikir dengan apa yang terhidang sahaja. Fitnah akan menjadi jadi di akhir zaman. Berfikirlah berlandaskan Al Quran dan Hadis dan kitab kitab suci lain. Terang-terang cara dia memaparkan artikel ini bertujuan untuk menjatuhkan maruah saya. Memang berjaya tujuan Butitit, namun padah besar menanti dia. Allah sendiri yang akan membalasnya.

Saya akan berdoa, lima waktu supaya Butitit menerima azab di dunia ini dan di akhirat kerana mengaibkan saya. Sabahkini.net harus memaparkan artikel lebih matang siap dengan bukti yang kukuh dan sebagainya. Saya merayu seikhlas hati saya supaya Sabahkini.net membuang artikel tersebut berserta gambar agar ia tidak memudaratkan saya.

Budi baik Sabahkini.net akan saya kenang. Saya akan berdoa untuk semua warga Sabahkini.net supaya dimurahkan rezeki. Saya tahu Sabahkini.net hanya akan membuang artikel dengan arahan mahkamah sahaja, namun saya mengharapkan pertimbangan mengunakan akal fikiran.

Cuba teliti salinan pasport itu, dia kepunyaan Indian di Riyad. Banyak yang di edit. Saya merayu jasa baik pihak tuan.Saya juga meminta pihak polis agar menyiasat laporan tersebut jika Butitit tidak muncul muncul. Bertawakal kepada Allah.

Artinya: "Dan peliharalah dirimu dari pada fitnah yang tidak khusus menimpa orang-orang yang zhalim saja diantara kamu. Dan ketahuilah bahwa Allah amat keras siksaan-Nya". (QS. 8:25)

Sekian, Salam Hormat,

ANSAR BIN MAIDIN

Tiada ulasan: